خواص سیر برای درمان بیماری ها

درمان بیماری ها با سیر
سیر یکی از مواد غذایی مفید است که علاوه بر خاصیت طعم دهی به غذاها، خواص بی شماری برای سلامتی دارد و از گذشته تاکنون به دلیل خواص درمانی متعدد آن، مورد استفاده قرار می گرفته است. در این مقاله به بررسی خواص سیر برای درمان بیماری ها میپردازیم.

خواص سیر
در ادامه به بیان خواص سیر پرداخته شده است:

بهبود سرماخوردگی
بر اساس مطالعات صورت گرفته، مصرف سیر باعث بهبود سرفه و علائم سرماخوردگی در بیماران می شود.

کاهش فشار خون
مطالعات صورت گرفته نشان داد که مصرف عصاره سیر به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک می کند.

کاهش سطح کلسترول
طبق برخی از مطالعات صورت گرفته، مصرف سیر به دلیل داشتن آلیسین، باعث کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید می شود.

کمک به سلامت قلب
طبق مطالعات صورت گرفته،یکی از خواص سیر این است که به سلامت قلب کمک کرده و مانع از بروز آترواسکلروز، ترومبوز، فشار خون بالا، هایپر لیپیدمی و … می شود.

جلوگیری از بیماری های عصبی
یکر دیگر از خواص سیر این است که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن، از بروز بیماری های عصبی همچون آلزایمر و فراموشی جلوگیری می کند.

خواص سیر

بهبود زخم
استفاده از سیر خرد شده بر روی زخم های آلوده، به بهبود زخم کمک کرده و باعث تسکین فوری آن می شود.

بهبود سلامت استخوان
مصرف سیر به دلیل تأثیر بر میزان استروژن، موجب بهبود سلامت استخوان ها، کاهش احتمال ابتلا به آرتروز و پوکی استخوان می شود.

بهبود مشکلات گوارشی
مصرف سیر باعث کاهش التهاب معده شده، به پاکسازی روده و رفع مشکلاتی همچون اسهال کمک کرده و به دلیل دفع مواد زائد، موجب تقویت هضم و تسکین گاز معده می شود.

تنظیم قند خون
نتایج تحقیقات انجام شده بر خواص سیر نشان می دهد که مصرف سیر خام قند خون را کاهش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی
طبق مطالعات صورت گرفته، مصرف سیر به دلیل داشتن مواد مغذی، موجب کاهش استرس اکسیداتیو، افزایش گلبول های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

خواص سیر

مراقبت از چشم
یکی دیگر از خواص سیر و اهمیت مصرف آن به دلیل داشتن سلنیوم، ویتامین C و کوئرستین، مانع از بروز عفونت و التهاب چشم می شود.

کمک به سلامت پوست
مصرف سیر از بروز آکنه جلوگیری کرده و به رفع زخم های آکنه، پسوریازیس، تاول و تبخال کمک می کند. همچنین، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کرده و باعث تأخیر در روند پیری پوست می شود.

کنترل آسم
مصرف سیر به کنترل بیماری آسم و تسکین علائم آن کمک می کند. به این منظور می توان از سیر آب پز، سه حبه شیر آب پز همراه با یک لیوان شیر و یا مخلوطی از چند حبه سیر خرد شده با سرکه مالت، جهت کاهش علائم آسم استفاده کرد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان ها
سیر به دلیل خاصیت ضد میکروبی، باعث از بین رفتن باکتری های عامل پوسیدگی دندان شده و به درمان عفونت های دهانی همچون برفک، نیز کمک می کند.

بهبود آلرژی
مصرف سیر به دلیل داشتن اتیل استات، مانع از ترشح هیستامین و آغاز واکنش های آلرژیک شده و به بهبود علائم آلرژی کمک می کند.

افزایش میل جنسی
مصرف سیر باعث تقویت قوای جنسی و افزایش میل جنسی می شود.

خاصیت ضد سرطانی
بر اساس نتایج منتشر شده، وجود ترکیبی به نام دیالیل تری سولفید در سیر، مانع از پیشرفت تومور شده و مصرف منظم آن، باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان می شود.

کاهش وزن
مصرف سیر باعث افزایش ترموژنز، سوختن بیشتر چربی ها و کاهش کلسترول بد می شود. بنابراین می توان برای کاهش وزن از خواص سیر استفاده کرد.

جلوگیری از کبد چرب
نتایج یک مطالعه نشان داد که وجود آنتی اکسیدان و سیستئین در سیر، از آسیب های کبدی جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به کبدچرب را کاهش می دهد که این یک از فواید قابل توجه خواص سیر است.

کاهش عفونت
مصرف سیر به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده آن، از رشد پاتوژن های بیماری زا و عامل عفونت های ادراری و کلیوی، همچون سودوموناس آئروژینوزا، واژینیت کاندیدا و E coli، جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

دیدگاه شما

استفاده از مطالب لوتوس طب برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام لوتوس طب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به لوتوس طب تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.