روند افزایشی بارداری در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال

دکتر صابر جباری در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی، گفت: در حوزه جوانی جمعیت، وزارت بهداشت پیشرو است و تاکنون ۱۹ جلسه با این موضوع داشتیم و بیش از ۹۰ درصد تکالیف قانونی خود را عملیاتی و اجرایی کردیم.

وی افزود:در این راستا، گزاره‌های باروری را اصلاح کردیم؛ به عنوان مثال پیش از این بارداری بالاتر از ۳۵ سال را خطرناک می‌دانستند اما بارداری بالاتر از ۳۵ سال منعی ندارد و تنها برخی مادران نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

وی افزود: شیب نزولی TFR با این اقدامات کاهشی شد و الگوی باروری به سمت تغییر رفت و سال ۱۴۰۱ تولد فرزندان سوم ۲.۵ درصد افزایش یافت و با اصلاح گزاره‌ها بارداری در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال افزایشی شد. البته سایر دستگاه‌های فرهنگساز هم باید در کنار ما قرار گیرند و در عین حال امتیازات اقتصادی هم در نظر گرفته شود و بهتر اجرایی شود.

جباری ادامه داد: اکنون ۱۰۳ مرکز درمان ناباروری سطح ۳ داریم که نیمی از آنها دولتی است. ذیل قانون جوانی جمعیت مراکز سطح ۲ هم باید راه‌اندازی شود که تاکنون حدود ۴۰ مرکز راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: از طرفی ۹۰ درصد خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت. خدمات پیشگیری از ناباروری نیز به زودی در نظام شبکه ادغام می‌شود و نمی‌گذاریم زوجین تاخیر در باروری داشته باشند و جهت درمان به سنین بالاتر نرسند که درمان سخت شود.

دیدگاه شما

استفاده از مطالب لوتوس طب برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام لوتوس طب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به لوتوس طب تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.