ضرورت آموزش مفاهیم سبک زندگی طب ایرانی به کودکان

نفیسه حسینی یکتا افزود: طب ایرانی الگوی صحیح تغذیه، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، آب و هوا، حرکت و سکون، مدیریت حالات روحی و روانی، حفظ مواد ضروری در بدن و دفع مواد زائد از بدن را به ما نشان می‌دهد و تبیین این الگوها برای گروه‌های سنی مختلف؛ خصوصاً کودکان از دغدغه‌های اصلی دفتر طب ایرانی و مکمل است.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی و اصلاح آن در پیشگیری از بیماری‌ها، اظهار داشت: بهترین سن برای ایجاد این گفتمان سنین کودکی است و ترکیب مفاهیم مرتبط با سبک زندگی سالم با علایق کودکان می‌تواند بسیار موثر باشد.

حسینی یکتا تصریح کرد: در راستای آشنایی کودکان با اصول شش گانه سبک زندگی سالم، تالیف مجموعه کتاب‌های «شش راز سلامتی» با محوریت آموزه‌های سبک زندگی از دیدگاه طب ایرانی است تا با نهادینه شدن مفاهیم سبک زندگی سالم از دوران کودکی، گام بنیادین در جهت ارتقای سلامت جامعه برداشته شود.

به گفته مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، یکی از گام‌های ما برای ارتقاء سطح سواد سلامت در جامعه آموزش مفاهیم سبک زندگی به کودکان است ، با توجه به اینکه قصه‌گویی به عنوان قدیمی‌ترین و موثرترین شیوه یادگیری می‌تواند نقش مهمی در اصلاح رفتارها و باورهای غلط ایفا کند و باید از این روش در راستای نهادینه کردن مفاهیم سبک زندگی استفاده کرد.

حسینی یکتا افزود: طرح های مختلفی در خصوص آموزش کودکان با همکاری وزارت آموزش و پرورش در دست تهیه داریم و امیدوار هستیم نتایج این اقدامات را به زودی در سطح جامعه ببینیم.

دیدگاه شما

استفاده از مطالب لوتوس طب برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام لوتوس طب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به لوتوس طب تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.