مدیکال آمریکا چیست؟ چرا برای مهاجرت آن را نیاز داریم؟

مدیکال آمریکا چیست؟
چنان‌که گفتیم، ایالات متحدۀ آمریکا هرساله پذیرای مهاجرین بسیاری است که از سراتاسر دنیا به این سرزمین می‌آیند. به همین خاطر دولت‌مردان آمریکایی تصمیم گرفته‌اند متناسب با همین رشد جمعیت، تدابیری بیندیشند که مبادا امنیت جامعه به‌خطر بیفتد.

خوب بدیهی است که یکی از مصادیق امنیت، امنیت بهداشت‌وسلامت جامعه است؛ بنابراین تصمیمی که سیاست‌مداران آمریکایی در این رابطه اتخاذ کرده‌اند، طراحی مجموعه‌آزمایشاتی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، باید آن را پشت‌سر بگذارند.

ضمنا لازم‌به‌ذکر است انجام این آزمایشات که به مرحلۀ مدیکال آمریکا یا آزمایشات پزشکی سفارت آمریکا شهرت دارد، تنها برای ویزاهای مهاجرتی ایالات متحده است و متقاضیان ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا، نیازی نیست آن را تکمیل کنند.

چه کسانی باید آزمایش مدیکال آمریکا را پشت‌سر بگذارند؟
بالاتر هم گفتیم آزمایش مدیکال آمریکا، برای تمام کسانی است که می‌خواهند زندگی تازه‌ای را در ایالات متحده آغاز کنند؛ اما قصه از این قرار است که وجود این آزمایش، به‌معنی مخالفت با مهاجرت افراد بیمار به آمریکا نیست؛

یعنی چنین نیست که هرکس مبتلا به عارضه‌ای بود، اجازۀ ورود به آمریکا را نداشته باشد. نه! بلکه آزمایشات پزشکی سفارت آمریکا تنها به این منظور طراحی شده‌اند که از ورود بیماری‌های مسری و خطرناک به خاک این کشور جلوگیری کنند.

حالا جلوتر که لیست آزمایشات مدیکال را برایتان بگوییم، خودتان متوجۀ این ماجرا می‌شوید؛ اما فعلا تا همین‌جا بدانید که افراد حتی اگر درگیری بیماری‌های صعب‌العلاج هم باشند، تا زمانی که بیماری‌شان واگیردار نباشد، اجازه دارند به آمریکا کوچ کنند.

البته! بد نیست بدانید که در کنار بیماری‌های جسمانی، سلامت روانی افراد هم بررسی می‌شود تا مبادا خطری جامعۀ آمریکایی را تهدید کند. در ادامه، لیست تست های پزشکی برای سفارت آمریکا را آورده‌ایم.

لیست تست های پزشکی برای سفارت آمریکا

مدیکال آمریکا چیست؟ چرا برای مهاجرت آن را نیاز داریم؟

پس از بررسی چیستی مدیکال، می‌خواهیم به موضوع تست های پزشکی برای سفارت آمریکا بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که تست مدیکال چیست؟

همان‌طور که گفته شد، دولت آمریکا با هدف تشخیص سلامت جسمی و روحی مهاجران خود، مجموعه‌ای از آزمایشات پزشکی را در نظر گرفته است که انجام آن‌ها الزامی است؛

البته لازم‌به‌ذکر است که هرچند تکمیل مرحله مدیکال برای متقاضیان بالاتر از یک سال الزامی است، افراد زیر 15 سال می‌توانند آزمایشاتی نظیر عکس‌برداری از قفسه سینه و آزمایش خون را انجام ندهند.

در ادامه، لیست تست های پزشکی برای سفارت آمریکا آورده شده است:

مصاحبه پزشک در مورد سطح سلامت متقاضی و سابقه بیماری‌های خاص او
انجام برخی معاینات عمومی مانند تست‌های گوش، حلق، بینی و چشم
آزمایش‌های خون و ادرار برای تایید سلامت جسمانی افراد
عکس‌برداری از قفسه سینه متقاضیان
ضمنا بنا به نظر پزشک مدیکال، امکان اخذ آزمایشات دیگر نیز وجود دارد؛ البته این وضعیت در صورتی رخ می‌دهد که پزشک مدیکال، به وجود یک بیماری مسری شک کند.
چطور باید مرحلۀ مدیکال را پشت‌سر بگذاریم؟
قدم اول برای پشت‌سرگذاشتن مرحلۀ مدیکال آمریکا، مراجعه به یکی از مراکز مدیکال این سرزمین در کشورهای مجاور است؛ بنابراین برای اینکه این مرحله را تکمیل کنیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه به یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه یا امارات مراجعه کنیم.

خوب این از این! گام بعدی چیست؟ مراجعه به مرکز مدیکال و انجام آزمایشاتی که در بخش قبل گفتیم؛ منتها نکتۀ مهمی که در این بین وجود دارد، زمان‌بندی حضور در مرکز مدیکال است. به این خاطر که مرحلۀ مذکور، باید پیش از حضور در سفارت آمریکا و مصاحبه با افسر سفارتی تکمیل شود؛

اما گاهی پیش می‌آید که به‌خاطر نبود وقت خالی یا تغییر در برنامه‌های مراکز مدیکال، انجام این کار به‌تعویق میفتد. خوب در این حالت چه سرنوشتی در انتظار ویزایمان است؟ مسلما وقتی با دست خالی نزد افسر سفارتی برویم، او درخواست ویزایمان را نمی‌پذیرد و اصطلاحا ریجکت می‌شویم.

پس راه چاره چیست؟ در این حالت چطور باید شانسمان را حفظ کنیم؟ به‌ویژه که بروز تغییرات ناگهانی در برنامۀ مراکز مدیکال و سفارت‌ها، اتفاق عجیب‌وغریبی نیست و کمابیش رخ می‌دهد.

خوب در چنین حالتی، عموما به متقاضیان مهاجرت به آمریکا توصیه می‌شود که برای حفظ شانسشان، از خدمات ویژه‌ای استفاده کنند که تور سفارتی آمریکا نام دارد؛ زیرا ویژگی اصلی این تورها، طراحی انعطاف‌پذیرشان است که باعث می‌شود خللی در برنامۀ سفر متقاضیان ایجاد نشود.

گفتنی است در طی سالیان اخیر، موسسه مهاجرتی حامی مهاجر که خود را به‌عنوان پیشگام خدمات مهاجرت به آمریکا معرفی کرده، در جهت عرضۀ خدمات تور سفارتی آمریکا نیز قدم‌هایی اساسی برداشته. طوری که امروزه، این مجموعه را به‌عنوان نخستین مجموعۀ ارائه‌دهندۀ خدمات تور سفارتی در ایران می‌شناسند.

دیدگاه شما

استفاده از مطالب لوتوس طب برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام لوتوس طب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به لوتوس طب تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.