هشدار زرد ورود گرد و غبار به پایتخت

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در پایتخت به ویژه نیمه جنوبی و ارتفاعات شمال شرقی استان خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز دوشنبه دهم تا روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه شاهد این مخاطره خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به امکان انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور اشاره کرد و عنوان داشت: با خیزش گرد و غبار شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، لذا به همه مردم مخصوصاً افراد دارای بیماری زمینه‌ای و تنفسی توصیه می‌شود از حضور در فضای باز خودداری کنند.

یزدی مهر در ادامه در خصوص استحکام بخشی به ساختمان های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی اشاره کرد و بیان داشت: در مواقع باد شدید احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات وجود دارد لذا از همه افراد و ذینفعان می‌خواهیم نسبت به ایمنی موارد مطروحه اقدامات لازم را انجام دهند از پارک خودرو و قرار گرفتن زیر درختان کهنسال بپرهیزند.

وی در خصوص عملیات سمپاشی در مزارع نیز هشدار داد و گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود عملیات سم و محلول پاشی را به زمانی که جو آرام است و وزش باد نداریم موکول کنند و از استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم اطمینان حاصل نمایند.

دیدگاه شما

استفاده از مطالب لوتوس طب برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام لوتوس طب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به لوتوس طب تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.