ورزش گروهی در نوجوانی، سلامت روان در بزرگسالی را بهبود می‌بخشد

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کوئینزلند انجام شد نشان داد کودکانی که از سنین پایین به طور منظم در کلاس‌های ورزشی گروهی شرکت می‌کنند، در طولانی مدت سلامت روان بهتری خواهند داشت.

استادیار اسد خان از دانشکده بهداشت و علوم توانبخشی UQ این مطالعه را با بررسی داده‌های بیش از چهار هزار و 200 کودک استرالیایی در یک دوره هشت ساله رهبری کرد.

به گفته مؤسسه بهداشت و رفاه استرالیا، حدود 14 درصد از کودکان بین 4 تا 11 سال در استرالیا یک اختلال روانی را تجربه می‌کنند و پسرها معمولاً بیشتر از دختران به این اختلال مبتلا می‌شوند.

این تحقیق نشان داد برای کودکانی که احساسات خود را بروز نمی‌دهند و در معاشرت با همسالان خود مشکل دارند، انجام ورزش در یک محیط تیمی مزایای بسیار دارد.

خان گفت: «در حالی‌که نتایج گزارش برای پسران و دختران ماهیت یکسانی داشت، اما باید برای تشویق دختران به شرکت در ورزش تیمی، به ویژه در سنین پایین‌تر، اقدامات بیشتری انجام شود.

خان ادامه داد: «در سنین شش و هفت سالگی جامعه آماری این مطالعه، حدود 59 درصد از پسران در ورزش‌های گروهی شرکت می‌کنند، در حالی که این رقم در دختران تنها 26 درصد بوده است.»

«ما دریافتیم که پسرانی که ورزش های گروهی انجام میدهند، مشکلات روانی اجتماعی کمتر و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی بهتری را تجربه می‌کنند، در حالی که مزایای مشارکت در ورزش‌های تیمی در بین دختران کمتر است.»

به گفته خان، برخی از دلایل احتمالی برای توضیح سطح پایین شرکت دختران در ورزش های تیمی می‌تواند شامل عدم اعتماد به نفس و اعتماد به توانایی‌های ورزشی یا کلیشه رایج «مردانه بودن ورزش های تیمی» باشد، یا حتی ممکن است ناشی از کمبود فرصت دختران برای شرکت در ورزش‌های تیمی یا عدم تنوع ورزش‌های ارایه شده در مدارس و برنامه‌های مشترک باشد.»

خان امیدوار است که این تحقیق منجر به ارایه راهبردهایی برای ارتقای مشارکت ورزشی کودکان و تحقیقات بیشتر در مورد علت حضور کمتر دختران جوان در ورزش‌های شود.

دیدگاه شما

استفاده از مطالب لوتوس طب برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام لوتوس طب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به لوتوس طب تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.